Thursday, July 10, 2014

Zakat Fitrah

Dah bayar zakat belum korang?
Yang mana dah kawen, ada suami tu, suami la bayarkan.
Yang mana bujang, dah ada pendapatan sendiri, sendiri la bayar.
Eh tapi aku dulu abang aku jugak yang bayar sampai ke sudah haha.
Tak pernah merasa pun bayar sendiri.

Tapi abang aku tu memang.
Nak bayar zakat, tak pagi raya tak sah.
Lebih afdhal katanya.
Itu la rutin dia tiap2 tahun.
Pagi2 raya kelam kabut bersiap pastu bising tanya berapa orang nak kena bayar hahaha.
Apapuntakboleh la dia ni.

Sekarang suami I ler bayar.
Haa nak kawen dengan I sangat kan, bayar ler :D


Selesai :)

3 orang kan yang?
Eh eh eh awak ada tanggungan lain lagi ke yang saya tak tau??

Ayat carik gaduh ajer aku ni kahkahkah.


Sekian, terima kasih.

No comments: