Tuesday, December 7, 2010

Life After Married

Hari ni genap 4 hari aku sah bergelar isteri kepada Hadi Afiq bin Kamal Din. alhamdulillah life's getting better. hidup makin tenang, dah tak perlu pikir pasal apa2 dah. just teruskan hidup secara normal dan berhemah. haha. antara perubahan yang aku alami sepanjang bergelar isteri ni:

Teguran suami


Yer aku mengaku aku tak la sebaik orang lain. selalu lengahkan solat. now suami selalu tegur. alhamdulillah setakat ni aku tak rasa terganggu walau sikit pown. rasa lebih bersyukur :). tapi yer la orang kata baru2 macam ni semua indah kan. pedulikkk!! haha. tapi satu jer tak suka, sokmo kena paksa bangun awal. kahkahkah.
 
Hubungan dengan adik-beradik

Adik aku pernah cakap masa malam sebelum aku nikah. dia cakap depan mak "Mak nanti Siti dah kawen mesti jadi lain dah". dengan sungguh2 aku cakap "Dok eh, sama jer lah!". yer memang tanggungjawab no 1 aku nanti ke atas suami tapi family aku takkan lupa. kan? kan? tapi sehari lepas nikah jer adik aku cakap "Kan aku dah cakap, mu lain dah.." Entah lain macam mana pown aku tak tau. cara aku cakap sume sama. perasaan dorang kot. maybe aku nak buat apa2 pown hubby mesti ada sebelah. nama pown suami isteri kan? hehehe.

Tapi dorang ni memang kelakar la. kadang2 dorang lupa aku ni dah bersuami. dengan selamba jer masing2 duk masuk bilik nak mintak itu ini. pastu baru la perasan tersasul masuk bilik orang. hahaha. tiga2 orang sume camtu. yang paling tak makan saman adik aku yang bongsu la. ni sampai sekarang, duk dalam bilik aku ni. aku duk tengah tulis blog, hubby tengah tido, dia duk main game henpon. atas katil plak tu! hahaha. naseb baik hubby memang jenis tak kesah. adik.. adik... asyik kena marah dengan abang dan mak pown, duk jugak masuk bilik aku. belum boleh terima kenyataan kot! haha. maklum la dari kecik dia la yang paling rapat :)

Setakat ni tu jer la kot yang aku perasan. yang lain? sama jer kot :D. i'm still Siti Maisarah binti Abd Rahman. hanya yang berubah, i'm now someone's wife :)

So Tata.

15 comments:

yUmIe said...

bahagianya sarah..alhamdulillah.buat i pn rse xsbr nk kawen.bru2 ni Mr K dh ckp dh lmbtnye nk setel sume ni..huhu..even kte xtau ape yg akn jd mse akn dtg,but we hunting for bahagia rite?so we just go for that..btl x??huhu

m.k.z.e said...

tahniah kerana bertukar status "anak dara" kepada "isteri orang

semoga anda menjadi isteri solehah

safiyyah osman said...

syukur allhamdulillah sis:)...semoga kebahgian trus disekeliling sis:)happy for u!muuaaah!syg akak!

.::DinCma::. said...

tahniah sarah utk kehidupan baru nie..
moga kekal bahgia..dpt baby yg comel2, soleh & solehah;-)

nizabeba said...

semoga berbahagia sarah!! =)

Reen Tart Nenas said...

tahniah! best bila dah dok sekali :)

anaztasias aira said...

tahniah !!! Insya Allah jumpa di Shah Alam =)

gg said...

cik kak...ganu duk mana eaa??lawa la bunga tangan tu..nk pinjammm leyyyyyy?? T____________T nk cri freshflowerkt ganu ni susahhh..arhhh

Hana said...

Congratz dear.. :)

farahfatihah said...

tahniah..xsabo nak tgk pic!!

cha said...

knp i tak tau u dh kawen :((

ElyaElmo said...

sarah!! tahniahh tauu...
biasa laa kann..adik beradik sgt rapat dr duluu...mmg dh terbiasa nyendeng ngn akak diee jee

.: an :. said...

barakallah sarah!
smoga bbhgia hingga ke syurga!
maaf sgt2 an xdpt dtg mjlis sarah...
weekend ni g knduri kwn kt tganu...
nnti jgn lupe upload gmbo kawen ea.. =D

Liyanaroxx said...

tahniah sarah..semoga berbahagia selalu ye?

leeza said...

seronoknye dah kawen huhu nak kawen gak