Daisypath Anniversary tickers
Lilypie Kids Birthday tickers

Wednesday, February 9, 2011

Seorang Isteri

Sshhhhhh... hubby tengah tido tu. baru lepas dodoikan dia. kahkahkah. tettttttttttt.

Lepas jadi wife ni, apa perubahan yang aku alami agaknya kan. jadi isteri mithali kah? isteri derhaka kah? tettt mintak simpang. astaghfirullahhh.. aku sentiasa doa untuk diri sendiri (n aku pasti hubby pown macam tu) supaya aku dijauhkan dan dihindarkan dari sifat2 yang macam tu. ingat bila rasa diri ada buat salah, tersalah, cepat2 la mintak maaf mintak ampun. syurga isteri di bawah telapak kaki suami. kalau bukan pada dia kita patuh, pada siapa lagi kan?

After 2 months and 6 days as a wife:

Mommy-to-be
Eh belum belum.. not yet not yet. kehkehkeh. tapi sangat2 teringin n berdoa sangat supaya Allah kurniakan kami rezeki secepat mungkin :). aku dah makin tak tahan tengok budak2 sekarang. rasa nak cubit picit2 macam teady bear jer. hahaha.

A book for a newbie
I bought this book


Sangat2 berguna. percayalah! sangat detail sampaikan nama2 barang pown ada. tak ke bagus tu untuk orang yang tak pernah masuk dapur kurang pengetahuan dalam bidang masakan. hehehe.

For a newbie dalam dunia memasak ni, buku ni tersangatlah bagus. eh sapa kata aku tak pandai masak? pandai la weh.... masak megi. hehehehe. aku ngaku aku ni memang tak terer bab masak2 ni. kalo setakat nak masak sambal, masak kicap tu i terer la u. tapi kalo dah sampai tahap masak benda2 bersantan ke, kuih muih ke, memang aku fail! ahahaha. hidup dah berpuluh tahun, tapi masak hampeh. kehkehkeh. i know la i tak pandai. toksah nak kutuk2 dalam hati ok! komen jer kat bawah tu nanti. i rela uollsssss. hahaha.


N ni salah dua masakan yang paling aku tak sabar nak cuba. siput sedut masak lemak n udang masak lemak cili api. perghhhh sedap siottt. tengok lah nanti once i dah duduk rumah sendiri, i tunjuk skill yang terpendam i ni uollssss. hahaha. sekarang tak boleh, rumah ni semua ada. malu. nanti tak sedap confirm kena kutuk. hahaha.

Ada 365 resepi semuanya. cukup setahun! :D. lupa nak mention, buku ni ada jual dekat kedai buku Popular sahaja yer. wahhhh promote nampak. Chef Hanieliza, mintak komisen pleaseeeee. hahaha.

Work: Dilema
Ada sesuatu yang besar bakal berlaku dalam syarikat tempat aku keje sekarang. cannot be mentioned now sebab belum pasti n blog ni umum. karang budak sama ofis aku baca, lain pulak jadinya. it supposed to be a secret (for the time being). so aku masih dalam dilema either nak stay dekat tempat keje sekarang or bertukar angin. ada pros n cons for both decision. will be decided later.

Pernah cakap dekat hubby, "Kalo kita berhenti keje duduk rumah boleh tak?" housewife-to-be la konon. hahaha. tapi cannot cannot. banyak nak pakai duit ooo. kalo hubby sorang jer yang keje, tak boleh la aku nak berjoli dengan duit gaji sendiri lagi dah kan. semua kena jimat. sanggup ke? haha. so guna la degree yang ada tu. keje yer puan sarah. tolong suami :P

Ok mood malas dah datang. malas nak tulis dah :D

Di waktu entry ni dipublish, hubby dah takde atas katil. shift malam uollls. tido sorang lagi ler. nite nite :P

So Tata.

7 comments:

safiyyah osman said...

rindu gila la dekat akak..T__T...SEHAT KE?..

Unknown said...

akan dpt kan juga buku resepi tue..tq bgtau...mmg sekarang ni isteri need bekerja jika perlu bantu suami..semakin kahwin, semakin nk kena pakai duit..tul x sarah?

Cik TeN10 said...

sedap tuh masak lemak cili api!!.. selamat mencuba ea.. :)

Unknown said...

tolong menolong adalahh lumrahh bila dh berumahhh tangga... susah senang kita tanggungg bersama...walaupongg sikitt...ia akan meringankann bebanan yg d tanggung si suami...ciann kt diaa tau..!!!huhuhuhuhhuuu

MY said...

owh.. my mum pun beli buku tue.. she's retired so mmg byk masa to try each recipe..

hana yoriee said...

hehe..isteri org sorg ni dh kembali..lama menyepi..=)

hana pn belek buku resipi..tp buku mama je..hahaha

harzharun said...

nak beli jugak la..walaupun pandai masak..haha