Daisypath Anniversary tickers
Lilypie Kids Birthday tickers

Friday, June 17, 2011

Ex-Mak Buyung

Auni Qalesya. born on 5th June 2011, 2.9kg. same birthday with her papa. what a coincidence kan? and what a beautiful birthday gift. muka pown sebijik ikut muka papa kata mamanya ;)

Ini keadaan mak buyung sehari sebelum jadi slim balik. tak sangka pulak ni last gambar perutnya sebegini

Bila husband dia sms bagitau "Baby on the way", aku pulak yang berdebar terlebih. maklumlah sepanjang 9 bulan aku tengok perut dia membesar dengan jayanya. tengok dia alahan macam mana. layan kerenah dia yang suka makan apa saja yang aku makan. n aku rasa dia lebih banyak tengok muka aku berbanding husband dia sebab husband dia sangat kerap outstation. naseb baik muka anak dia tak terkenan muka aku. muahahaha.

Apa pown, "Congrats Ida! akhirnya dapat jugak baby girl yang ko idam2 kan". kalo korang nak tau, dia ni dari awal preggy lagi sangatlah teringinkan anak perempuan. lelaki nakal katanya (dia kata la yer). bila scan and doc cakap jantina baby, dia tak nak tau pown sebenarnya. tapi husband dia beria2 nak tau. walaupown dia tak bagitau kat aku apa yang doc cakap, tapi aku buleh agak dari riak wajahnya. hehehe. tapi terbukti doc tersebut silap. so kawan2 yang preggy tu, jangan percaya bulat2 apa doc cakap sebab tak semestinya doc itu betul :P

"Auni Qalesya, Auntie Sarah tak sabar nak peluk cium kamu ni!". dari dalam perut lagi aku geram nak picit2. lebih2 lagi bila aku pegang perut mama dia, dia duk tendang2. hahaha.

Time flies.. like my boss said to me the last few days:

"Hidup ni macam ni la Sarah.. hari ni u dengar kawan u yang ni dah kawen. esok lusa u dengar orang ni dah ada anak. akan datang pulak u dengar kawan ni sakit. ini lah hidup"

So Tata.

1 comment:

Anonymous said...

Sedap nama:)..tunggu turn akak pulak:)