Tuesday, July 19, 2011

Sarah's Kitchen: Daging Masak Merah

I am not feeling well sangat malam tadi. semalam kira last lah puasa. nasib baik lah. sungguh tak larat badan ni. tengah potong sayur (sambil duduk ni) boleh tetiba nak pitam? haiyooo lemah sungguh badan semalam.

Akhirnya hubby yang potong sayur sampai habis. masa tu daging tengah rebus. aku biar hubby yang handle pulak. bangun jer rasa nak terbalik, huyung hayang. halamak.

Tapi nak masak punya pasal gagahkan diri jugak. daging hubby potongkan. aku bangun tumis bahan2. letak sume, let him do the rest. aku sambung baring. seriously sangat lemah badan ni semalam.

And here you go, daging masak merah yang sedap memikat!

Presentation by my hubby. aku dah flat

Sungguh yummy lah. serius! aku kalo bab modified resepi memang terbaek herherher. seronok tengok bila hubby makan dengan pelahapnya. daging masak merah adalah feveret menu dia kalo makan kat kedai. lepas ni tak payah makan kedai, kita boleh masak lah! :D

Sayur campur sebagai peneman

Mulanya hubby request suruh masakkan sotong n udang goreng tepung. tapi terpaksa kensel lah. hari ni kalo sihat kita masak yer?

So Tata.

1 comment:

K.I.N.A said...

alahai..meleleh rasanye..