Monday, July 11, 2011

Sarah's Kitchen: Sotong Masak Serai

Ok dah berjaya transfer gambar. ini menu hari jumaat.


Sotong masak serai. pedas menyengat. baru power! aku suka sangat makan masakan jenis ni. MIL selalu buat guna ikan and udang. tapi aku cuma ada sotong masa tu. sama jugak cara buat dia cuma rasa lain lah.

Sayur goreng sos tiram tu dah berulang kali aku masak. asyik tu jer kot. mana tak nya. sayur yang ada dalam peti ais pown 2 tu jer. kobis, carrot. yang lain bo liau. lagipown memang senang nak masak sayur2 ni. tak payah pk panjang :D

P/s: Lauk terlebih banyak. esoknya breakfast nasi sejuk herherher.

So Tata.

7 comments:

farah aminuddin said...

it looks yummy. i dah takde idea nak masak ape utk suami. asyik tomyam, masak merah. duk ulang yg tu je. haha. sekarang dh baca entri ni, so dapat sikit idea. thanks

safiyyah osman said...

akak,nak pindah dok sebelah umah akak boleh?hehehe..dah byk entry nie,asyik entry makan ja..jadi teringin saya tengok ..tambah2 bihun singapore tue...

teringinnnnnnnnnnnnyyyyyyyyyyyyyyyaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa..

Mia-Ina said...

blender serai ke sarah masakan ni?

mRs mysarah said...

mia:

tak perlu blend serai. just blend bawang putih, bawang merah, cili padi, halia n kunyit. masa tumis baru masukkan serai. cuba la mia. sedap! :)

mRs mysarah said...

piya:

pindah umah akak terus pown takpe. bilik ada kosong. hahaha

ah sudah. yg teringin2 yg susah ni. cmne nak bagi hilang mengidam ibu mengandung ni?? huhu

mRs mysarah said...

farah:

sekarang maybe la i belum ulang2 masak. tak lama lagi berulang2 la sume ni. huhu

Putri Qaseh said...

Hye Sarah, Oo mcm masak Lemak padi la jugak, bezanya xde santan...Nak Buatla, sotong pun banyak dlm fridge..