Daisypath Anniversary tickers
Lilypie Kids Birthday tickers

Tuesday, March 29, 2011

[Video] Kecik Lagi Tapi Semua Yang Orang Cakap Dia Paham

Tengok video kat bawah ni sampai habis dulu. baru korang paham

Video 1


Part 1
  1. "Nanak" = Taknak
  2. Bila aku marah dia goncang air tu dia gelak
  3. Lepas tu dia buat lagi!
  4. Bila aku tarik dari tangan dia, tetap jugak dia goncang tangan. dengan kepala sekali
  5. Dia bukak kotak and say "Ubak" means Ubat
  6. Bila dia batuk dia say "Atok"
Video 2


Part II
  1. Aku suruh "Tengok Sini" dia pegi tengok gambar dia dalam henpon
  2. Dia ajuk aku cakap "Pit pit!"
  3. Panggilan dia: Mak Tok = Tok, Pak Andak = Atak, Auntie = Ati (sambil menunjuk ke arah aku), Pak Cik = Acik, Ucu = Cu, Tok Wan = Tok Wah, Mama = Mama, Papa = Papa, Kakak = Kaqaq (kuat betul sabdu dekat situ), Mak Ngah = Ngangah, Abang = Abah
  4. Suruh tunjuk mulut mesti dia nganga sambil melopong
  5. Orang suruh tunjuk telinga dia korek telinga! hahaha
  6. Bila tangan dia menghala ke butang On/Off mesti cuak. sebab hobi dia suka Off pc orang! alahai...
  7. Dia memang kenal ubat!
  8. Auntie kata sit, terus dia duduk
  9. Suka sebut "Abih" iaitu Habis
  10. I said "Adik simpan ubat auntie, letak atas meja". dia termenung jap, tengok ubat terus letak atas meja. dia memang paham!
  11. Spek = "Shepek"! hahaha
  12. Bukak = "Kaq"
  13. Mickey Mouse = "SeMoh"

Agak2 last sekali tu kenapa aku kelam kabut sangat tak bagi dia pegang katil?? sebabnya...... tangan dia tu dah melekat coklat. abes kena cadar aku! adoyaiiii.......

So Tata.

No comments: