Daisypath Anniversary tickers
Lilypie Kids Birthday tickers

Tuesday, March 8, 2011

Baik ke Buruk?

Berita baik
Gaji naik. yeayyy!! naik lebih banyak dari tahun lepas.

Berita kurang baik
Ofis nak pindah. terus jadi kurang happy even gaji bertambah. cakap la aku tak bersyukur pown. tapi aku ada sebab yang kukuh.
  1. Kos - Ofis nak pindah jauh. kena take into accounts every single cents yang aku kena labur atas jalan raya. tol, minyak, etc. jumlah gaji yang dinaikkan tu cukup untuk minyak ngan tol jer kot. bila aku tanya boss pasal tol, boleh pulak dia cakap ngan aku guna Touch n Go boleh dapat rebate. kena claim every 6 months bla bla bla. bukan nak sedapkan hati aku nak tambah allowance tol ke apa. stresss.
  2. Masa - Kalo stay dekat ofis lama, from Jalan Kebun to USJ baru berapa minit. paling lambat pown if jammed, dalam 30-40 minit. if ke tempat baru? jauh tu sampai ke Setiawangsa. agak2 berapa lama baru boleh sampai? officehour from 9 to 6. maghrib la baru sampai rumah.
  3. Janji - Aku dah janji nak ikut boss pindah sana. uwaaaaa. pesal la laju jer aku janji hari tu kan? aku sayang company ni. tapi boss macam tak sayang aku jer. huhuhu. gaji yang kitorang mintak hari tu, 70% jer yang dia approved. boss takpe la boleh claim tol, claim minyak. uhuk uhuk.

Dalam masa terdekat memang tak boleh cari keje lain lagi. kena pegang pada janji even takde black n white. boss macam tau jer aku takkan kekal lama lagi ngan syarikat ni, sebab tu dia tak naik gaji aku banyak2. sedih jugak bila terkenang. tapi takpe la, mungkin setakat ni jer dulu rezeki yang Allah nak bagi. bersyukur lah.

So Tata.

2 comments:

Aty Fared said...

ai tau rasenye.... tabahkan hati yer dear... :)

LINA EVERLYNN said...

blogwalking dkt sini.comell polka dot blue