Daisypath Anniversary tickers
Lilypie Kids Birthday tickers

Sunday, October 3, 2010

Al-kisah Borang Kebenaran Nikah

Aku ni kan, sejak dari zaman budak2 sampai la ke tua, bab2 isi borang mesti kena aku. tau la tulisan aku cantik pown. haha. borang abang2 adik2 sume aku yang kena isi. sampaikan borang mak aku nak menikah baru pown aku yang kena isi. opssss wahahaha.

Sekarang ni tugas aku mengisi borang2 milik Mr Busy la pulak. bukan meluat, tapi lagi suka sebab aku memang perasan tulisan aku cantik pown! hahaha. ok sudah2. merepek.

Eh korang, aku tak tau plak nak isi borang kebenaran nikah ni banyak pantang larangnya. aku tak baca pown notes2 yang dorang tulis dekat belakang senarai semak tu. lepas dah hampir siap isi, baru la Mr Busy terasa macam nak baca. so antara syarat2 n prosedur2 yang menjadi perhatian kami:

1) Borang hendaklah diisi menggunakan huruf besar dan berdakwat hitam atau biru
  • nasib baik aku guna huruf besar, pen biru. eh standard la bila isi borang kan. macam baru 1st time plak
2) Setiap kesalahan perkataan hendaklah dipotong dan initial atau diganti dengan borang yang baru
  • ooo kena potong pastu initial ke. macam kat opis la pulak
3) Memadam perkataan yang salah atau ditindih adalah tidak dibenarkan
  • yang ni aku tension sebab aku dah tersalah tulis no ic Mr Busy. haha. aku main tindih jer tulis atas huruf yang salah tu. kritikal kritikal. kena reject jenuh la nak kena wat keja 2,3 kali. nak tulis balik borang tu takde masalah, tapi yang nak pegi jumpa PPN n PAID tu la yang makan masa tu. haishh. mintak2 la lepas. ala sikit jer tu. kecoh aa dorang ni :D

Kalau la dari awal aku tau borang ni kena isi dengan sangat berhati2, maunya aku tulis dengan lemah lebut sopan santun sampai tak bernafas tau. haha. mana la aku tau!

So moral of the story, baca la dulu syarat2 yang ditetapkan sebelum proceed untuk buat apa2. jangan jadi macam saya. peace!! :D

So Tata.

6 comments:

Unknown said...

hi sarah.....salam ukhuwah dr mia ya.

cite psl borang-borang ni, mia pun tgh pening..x tau step mana nk mula dulu....

mia link ur blog sarah..ok kan?

me juga b2b in 4/12/2010.

harzharun said...

sarah dearie...sonok baca kisah org kelam kelibut nak ngisi borang...imbas kisah i dulu2..hehe..

to mia, i pernah tulis entry sal prosedur kawen...tp tuk negeri Terengganu la...tp mebe bguna...help urself visiting ya!.. http://hatiharzharun.blogspot.com/2010/02/prosedur-perkahwinanterengganu.html

Unknown said...

harzharun: tq so much..mia appreciate sgt2x....mia nk jenguk t

harzharun said...

sarah...xtau plak u ni blogger dr tganu...
bestnya jupe geng..
nice knowing ya!

Mysarah Rahman said...

mia: salam ukhwah jgak 2 u dear. Its ok, nnti i linked u blik k

klu u x sure mana nk mula, u bleh rujuk blog b2b yg lain. Rmai jgak i tgk buat post psl prosedur ni. B2b's blog mmg byk mmbntu!

Mysarah Rahman said...

harzharun: eh org kita! Hehehe. Jmpa jgak geng ganu kita akhirnya :)

i rasa prosedur dkt ganu lain sikit la dr ngeri lain. Btl ke? :D. U punya post mmg sgt mmbntu la dear. Thanx a lot!