Daisypath Anniversary tickers
Lilypie Kids Birthday tickers

Monday, November 22, 2010

What a Stressfull Morning

As promised, baju bertandang aku akan siap hari ni 22 nov. early morning, aku mesej butik's owner.

A: Salam. baju saya dah siap ke? boleh jumpa hari ni?
B: Esok, tq
A: Kak saya tak banyak masa dekat shah alam ni lagi. janji lain tapi jadi lain

No reply. so aku sambung. dah bengang 

A: Saya tau la akak ni sebok sangat dengan artis. tapi akak kena ingat, saya ni customer jugak. jangan buat lebih kurang je

Darah dah naik sampai otak kot. serius rasa nak langgar jer kereta dekat depan aku tadi. then she replied.

B: Ok fine u datang today, but hope u jangan terlalu emotional, u untung coz i tak caj u harga baju baru, also pelamin panel tiada caj tambahan. your deposit paid only RM500, sepatutnya u should pay half payment, our procedure 1 week before majlis u should settle total, tq.. c u petang ni

Then dia sambung lagi.

B: Sara u pengantin, i respect u as my customer, but u dont simply blame me anything, if u nak satisfy i can return ur money..tq

What do u expect? last minute macam ni, is it the right time for me to cancel everything?

A: Pasal deposit, itu akak yang tetapkan kan? akak yang cakap just give 500. kan? then pasal baju, akak cakap memang akan dapat baju baru sebab u baru bukak butik. so how? bukan saya yang at first request all that. akak pon faham keadaan bride to be. there are lots of things to be settled down. n kenduri saya plak bukan dekat sini jer. so bab macam ni, i really hope that u can help me to make it done faster so i can focus on the other thing. bukan nak menyusahkan sesiapa

Hambek. panjang lebar aku merepek. bengang tahu?

B: Baju tu dah ada, memang baju tu as per disscuss cuma i hope u can consider bukan dengan cara melenting macam ni pagi2 hari..bukan caranya..if u cakap nicely everything can be settle, tak perlu u simply blame people, Insyaallah bendanyer ada..

Macam aku sorang jer yang buat masalah..

A: Saya dah banyak kali kot try to cakap baik2. but akak asyik sibuk n seems like ignoring me sometime. i just want to make sure everything is under control. akak faham better kan coz u dah biasa liase with others.

Thats all. no reply from her anymore.

Am i making trouble? i just want to make sure semua benda berjalan dengan baik. bukan satu benda ni jer aku kena settle. baaaanyak lagi. i just have 3 days in Shah Alam. n i will be home for almost 2 weeks. dah takde masa untuk fitting n tengok baju bertandang lagi.

3 days n there are loooots of things lagi nak kena buat. tolong la jangan kacau schedule aku.

Aku cuma nak semua ni berlalu cepat.

15 comments:

sk said...

huhu shiannye.. butik ni mmg selalu bg prob ke?

anyway mysarah, sempat lg tak klu sy bg address sekarang nih? ataupun nak send yg virtual punya je? rase2 bleh dtg utk bertandang nnt kot.. sori, lambat respond.. huhu

Mysarah Rahman said...

agak problem sebab dia malas nak respond. acuh tak cuh jer.

u email me ur address k

my_smyles85@yahoo.com

sempat lagi i nak send card :)

Unknown said...

My dear Sarah..no other words i can say,just SABAR..mmg mcm2 dugaan yg dtg..i baca entry u ni pn,i rasa takut..but i hope everything will ok for me..i wish..
Pape pn u jmpe akk tu nt,u talk nicely to her ok.wt xtau je incident pg ni.spttnye die kne phm customer n tau mcm mana nk calmdown customer if customer dh hangin 1 bdn dgn die.xspttnye die pn b'sikap mcm 2 pd customer..Customer Always right bukan??huhu

gincuitumerah said...

takutnyer if respon yg kite dapat cam tu kan sarah..
tapi patutnye xleh layan kite cam g2..anything ponn..customer is always rite..
maybe die xde slogan tu lg kott...
nway..cheerss ye bride to be...

Reen Tart Nenas said...

benci dengan vendor yg suka ikut hati dan perasaan sendiri.

:: aJa :: said...

sarah, sabar okeiii..:)
*utk diri sndri jugak..hukhukhuk

:: aJa :: said...

sarah, sabar okeiii..:)
*utk diri sndri jugak..hukhukhuk

Xora said...

Reen: motif komen ko berbaur personal??? hihh *SLAP

Sarah: harap kamu dapat selesaikan ya?

Bushra Tajuddin said...

sarah.. be calm ok. ptg ni jumpe akak tu ckp elok2. xsempat dh nk cr vendor lain.. InsyaAllah, sumenye akan ok..

btw, dh dpt ur card! :)

dumdum said...

SABAR ye! :)

nak kad bole? virtual je pon takpe,cuma rasa teringin nak meriahkan majlis bertandang kalau takde aral..jurnal.chenta@gmail.com. tq!!

Syima Syaz said...

sabar ye...alahai takutnya..
well actually based on ur info here...rasanya kakak tu yang too emo.dia tak ptutlah sbb u customer n dateline dah dekat.memang u patut stress dia...
pastu nak ngungkit...aiseh...

hope everything will be ok...pray for u!

Elya Roza said...

kenapa kakak tu kata sarah melenting??
elya rasa die yg mulakan dulu kott...huhuh

Anonymous said...

huh!!!..dulu saya pon mengalaminyer juga memang rasa bengang giler arr....menamg rasa nak abis cepat2 jer...is okey sarah memang itu lumrahnyer...mesti ada dugaan...but insyaAllah semuanyer akan okey nanti masa tu kiter akan rasa lega sanagt sampai nangiss..;)

btw,kad awak dah sampai saya datang yg dekat shah alam yer..;p
insyaAllah..;)

PurPLe LaDy AiFA said...

sabar k.. hope everything will be fine..btw, i got your card! Thanks sarah.. =)

Anonymous said...

if dia buat hal lg on ur wedding..reveal je sape dia..for me..takut sampai pelamin n etc sume nak buat sendiri aje..luckily kawen kat rumah aje..