Daisypath Anniversary tickers
Lilypie Kids Birthday tickers

Wednesday, July 28, 2010

Bengang Berganda

Dah lama dah aku tahan sabar ni tau. hari ni makin menyirap darah aku.

Ceritanya cenggini. hujung bulan ni i have to move out from my current house since the owner (our boss) dah jual this house and all 3 of us is getting married (sorang dah selamat pown). since kami nak move out on the end of July, aku tak apply la sticker baru for my car. note here, we have to pay RM300 for the 2nd car sticker for the period of 6 months. giler mahal kan? tapi aku sanggup jugak bayar sebab tak nak parking dekat luar thinking of the security of my car. mahal pown mahal lah. so untuk bulan 7 ni aku terpaksa parking dekat luar jugak sebab i didn't renew my sticker (sticker hanya dikeluarkan 6 bulan sekali).

Kadang² nak masuk kereta dekat dalam sebab nak ambik barang pown bukannya senang. have to fill this and those forms. geram betul aku. helloo aku ni resident la. i've stay here for almost 2 years tau? takkan aku nak merompak kot?? tapi takpela yang ni aku malas nak kecoh² sebab dah menyampah.

Beralih pada urusan pemindahan barang aku plak. barang aku banyak, yes memang banyak. tapi sume barang² kecik n boleh angkut naik kereta jer. yang jadi masalah cuma almari baju aku yang gedabak besar ni jer ha. so nak tak nak kena sewa lori. and here comes the procedures again.

For those yang nak move in/out, we have to fill in 1 form 3 days before and pay a deposit of RM200 as a grant. memang duit tu dapat balik after everything settled but hey RM200 weh!! nak buat apa duit tu? let say masa aku tengah move out tu ada kes rompakan, so aku akan jadi salah sorang dari suspek ker? kena soal siasat ker? time tu confirm memang susah la duit tu nak dapat balik kan? ok aku bengang. tapi takpe aku bagi jer jugak.

Dalam borang kena state when n what the exact time kita nak buat sume tu. move in/out pulak just on weekdays 9.00am-5.30pm n Saturday 9.00am-1.00pm sahaja. eh kitorang ni tak keje ke weh???? itu ok lagi. yang menambahkan bengang aku jadi berganda² tu is they request for the lorry's plate number. mana aku nak cekau? memang aku akan sewa dari orang tapi let say orang tu ada banyak lori n still not sure lori mana yang dorang akan guna nanti macam mana? aku kata esok aku sms dia sebab budak tu belum bagi. dia kata tak boleh coz takkan nak bagi kat dia borang kosong. wehhhh aku dah isi la sume benda except the plate number tu jer! apakebongok la sangat. ok tahap kesabaran aku memang tercabar la masa tu.

Aku call member aku depan² dia n tinggikan suara *kesian member aku plak yang kena marah* suruh dia dapatkan jugak plate number lori. dia kata dah call tapi member dia tak angkat. last² aku call sendiri budak tu n still jugak tak dapat sebab member dia tu plak tak angkat phone. duk main sub dekat orang yang susah ni. bontot aku dah panas dah masa tu. tak campur lagi kepanasan dalam hati aku ni. aku dah bengang sangat, aku pergi dekat budak management tu aku cakap "Takpelah i datang esok. give me back the form". and then dia kata "Ok takpelah just give me RM200 and i'll give u the receipt". ha bleh pulak kau bagi!! bengang memang bengang.

I gave him RM200, get the copies of the receipt n left the office yang bau minyak wangi india tuh. drove my car out from that area and gave the 2nd copy to the guard. besok time lori dah sampai, n ada lagi masalah yang timbul, memang aku bakar lah bangunan tu!! haishhh.. aku memang bengang sungguh² ni.

Aku pown dah nak berambus dah dari sini. dah la tempat tak best. apa facility yang ada pown aku tak nampak. yang ada just playground yang tak macam playground n court yang entahapaapa. maintenance bapak mahal. duit sinking fund bayar tiap² bulan tapi rumah bocor tak boleh repair. katanya "Its the owner's responsibility". what the????? aku tau memang aku bukan owner but we have the right as a resident right?

Bengang aku jadi kurang sikit lepas jumpa 3 cute little Indian kids with their mom yang sangat friendly n yang penting tak annoying!! i feel better. and yes after some quarreling tu i went to Pasar Malam n bought myself some menus for berbuka. laksam + bihun sup + kebab for me sorang. hambik. k lah aku nak makan. tak elok lambatkan berbuka.

P/s: Esok raya. yeayyy!!

Same entry in HERE.

So Tata.

No comments: