Wednesday, December 21, 2011

Shopping @ Pasar Besar Kedai Payang

Lepas ambik kad nikah, kami straight away ke Pasar Besar Kedai Payang. mak nak beli dodol katanya. rasa macam pelancong lah pulekkk herherherher.

Mak aku ni kalo balik kampung mesti nak aje pegi Pasar Payang ni. nak beli dodol lah, nak beli kuih jala emas lah, nak kopok lah, macam2 lah. tak ke macam pelancong tu hohohoho.


Korang penah pegi sini? macam2 adaaaaa. harga memang murah2.


SE RM1 ~ maksudnya SATU RM1 yer kawan2 :D


Telur penyu pown hado. musim mahal sekarang. 10bijik = RM35. tapi sian penyu kan. dia bertelur beratus2 sambil menitik air mata tapi orang kita senang2 jer kutip/ambik telur dia kan? patut lah penyu dah merajuk takmo naik bertelur kat Rantau Abang nun huhuhu.


Hubby borong kopok sira. aku beli ni, sagon kelapa. ole2 untuk kawan2 opis. ni packaging baru tau. dulu dorang balut guna kertas jer. ni kira dah upgrade lah. dorang guna tube yang macam straw cendol tu. sedaaaaap hehehe.

So Tata.

6 comments:

Asfiza said...

dah lama as xmkn sagun....dulu masa sekolah rajin beli...seposen jer..

cik enul said...

Pasar Payang terengganu tuh ker????
Sgt suka sopping kat situ...!rambang mata....heheheh

aTy _faRed~ said...

pernah pergi mase gi ganu bulan 7 aritu..tapi tak dapat round abes sebab terlampau panas..n badan dah letih sangat...:)

erin moshimoshi said...

blh pos kat erin ehheeh

Mommy_Cha said...

beshnye tgk sagu tuh..cantik packing die kaler2...

n0rraslida alias said...

kirim yg 2 RM5 tue...:)