Daisypath Anniversary tickers
Lilypie Kids Birthday tickers

Thursday, December 1, 2011

Moment Indah

Sape kata saat mengandung adalah saat terindah? sape kata? sape kata? sape kata??

Aku salah sorang! hehehehe.

Hubby's attention
Alhamdulillah aku dapat suami yang memahami, menjaga dan melayan aku sehabis baik. lebih2 lagi time aku membuncit ni. kadang2 tu saje jer aku buat mengada2. nak tengok sejauh mana dia ambik berat. tapi sumpah besttttt agagaga.

When your tummy gets bigger and bigger

Ini kot yang paling mencabar emosi. asyik lah duk tengok cermin.

"Bila perut nak besar ni"

"Eh macam dah besar jer"

"Macam takde beza pown dengan sebelum ni!!!!" <--- nampak sangat dah sedia buncit hahahahaha

Ok but now approaching my 6 months of pregnancy, tummy dah boleh nampak dah. tapi kalo pakai baju besar masih jugak tak berapa perasan. janji Dia dekat dalam sihat ye dak?

Stretch marks pown dah makin timbul ni. takpelah sekurang2nya aku konpiden yang aku ni tengah mengandung hahahaha.

Saat Dia menendang
A very precious moment i can say. i can feel baby's first kick maybe on 19-20 weeks. rasa light2 jer masa tu. makin lama baru la makin rasa. dia tendang jer aku terkejut, tendang jer terkejut hohoho. macam apa jer aku ni. sekarang tendangannya makin berbisa. kalo letak tangan dekat perut, boleh nampak tangan gerak2 terangkat. besttt :)

Saat mengetahui jantinanya
Yes i know ur gender baby! baby tak sorok2 langsung. terus tunjuk jer. maybe dia dengar mak dia asyik duk cakap "Baby tunjuk anu yer. tunjuk yerrrrr" wahahaha.

Kami buat 4D scan semalam, at my 24 weeks @ 6 months. nanti aku share kat mana kami buat yer.


Apa pown lain orang lain pengalamannya. sekarang mungkinlah tak rasa lagi kot pengalaman2 yang 'menggerunkan' tu. yer lah perut kecik lagi. tengok lah tak lama lagi. mana tau, time tu kuar sume jenis 'sakit' nanti hohohoho. berserah jer lah pada Allah. dia menentukan segalanya :)


Mungkin Allah tak uji aku sangat saat mengandung ni, tapi saat melahirkan nanti kita belum tau. hanya berdoa yang terbaik dari-Nya. insyaAllah :)

P/s: Kalaulah tiap kali mengandung senang dan heaven macam ni, rasa macam nak mengandungggg jer sokmo hohohoho


END

3 comments:

SUHAIDA said...

hohooo..so sweet kan..perut su besar..hihi.. dah 27 weeks

Aty Fared said...

alaaaa...tak sabar2 nak tau gender baby...!!! huhu
part perut besar kecik tu same..asyik lar mengukur perut..rase macam besar kekadang..tapi ade gak rase macam tak berubah pon...heheh..;p

choclairissa@intan marliana said...

alhamdulillah..bestnye bace..harap2 saye pun dpt rase mcm awak jgk nanti..amin~